Tantestület

Kun Katalin – Iskola- , Fürkész-program alapító igazgató, tanfelügyelő, szakértő, mesterpedagógus, az Örökség Gyermek Népművészeti Egyesület Közép-dunántúli Régiójának elnöke, a Csoóri Program megyei referense.

2015-ben a Magyar Bronz Érdemkeresztet vehette át az oktatásban kifejtett hagyományőrző tevékenységéért, és ,,Tata város kultúrájáért” kitüntetés arany fokozatát is kiérdemelte a Sokadalom szervezéséért.

Valljuk, pedagógiai hitvallásunk része, hogy minden gyermeket saját népi kultúráján kellene felnevelni. A különböző kultúrák nemzetekre jellemzően szerves egységben jönnek létre a természeti környezetükkel az ott élők életmódjával, szokásaival, gondolkodásukkal, lelkületükkel. A kultúrák minden eleme közvetlenül, vagy közvetve ezt az egységet hordozza, tanítja. A nemzetek egyéni és közösségi alkotásai, anyanyelvük, zenéik, táncaik, az őket körülvevő tárgyak, szokásaik összességükben meghatároznak egy identitást, egy csak arra a csoportosulásra jellemző kultúrát, melynek születésük pillanatától letéteményesei, hivatott őrzői, az arculat megtartói.

Farkas Emőke – Néptáncpedagógus, Fürkész projektvezető

A játék , a tánc és az ének a legegyszerűbb és a legfelszabadítóbb varázslat a földön – mindenki által elérhető, megélhető. Csak egy ici-pici bátorság kell az első mozdulathoz vagy hanghoz. Ha esetleg ez gát, akkor nézz körbe, és lásd meg, hogy van közösség, aki veled mozdul és átsegít az esetleges gátjaidon. Az egyik ilyen közösség az életemben a Kenderke!

Békés Andrea – Tanügyi igazgató helyettes és moderntánc tanszakvezető

Egész életemben jelen volt a tánc és a sport valamilyen formában: műugrás, ritmikus sportgimnasztika, görög- és délszláv néptáncok, aerobik, a moderntánc különféle irányzatai és a magyar néptánc. Megszerzett elméleti és gyakorlati tudásomat rendszeresen aktualizálom. Berczik Sári nénitől tanulva hiszem, hogy a harmonikusan megkomponált mozgás megteremti az ember belső harmóniáját is. A kettő együtt segít átlendülni a hétköznapi gondok nehézségein. Ahhoz, hogy egészségünket hosszú távon megőrizzük, ismernünk kell a testünket, mozgástengelyeinket és folyamatosan törekedünk kell hibáink kijavítására. A plasztikusan kidolgozott izomzatnak számos előnye van. A tánc kiváló módja annak, hogy a magával ragadó zenék szárnyán belefeledkezzünk a gyakorlásba. Türelmes vagyok a tanításban és szeretem a komponálásba bevonni a résztvevőket. 23 éve vagyok kapcsolatban a Kenderkével, először szülői, támogatói, majd később pedagógusi és táncos minőségemben is. Gyerekekkel és felnőttekkel egyaránt foglalkozom. Óráim látogatása nincs korhatárhoz és képzettséghez kötve. Mindenkinél az önmaghához mért fejlődés a cél.

Jocha-Kánya Réka – néptáncpedagógus

A Pécsi Tudományegyetem néprajz- és a Magyar Táncművészeti Főiskola néptánc pedagógus szakjain végeztem tanulmányokat. Jelenleg néptánc-pedagógusként dolgozom a tatai Kenderke Alapfokú Művészeti Iskolában. Hivatásomnak tekintem a magyar kultúra testet-lelket építő erejének a megéreztetését és az erre való igény kialakítását. A népzene és a tánc, számomra az éltető levegő. Ezt a levegőt a csíki havasokban szívhattam magamba. Berecz András szavaival élve, szeretnénk olyan „szellemi-lelki otthont, amelyben a gyermekeink is jól érzik magukat. Amiben ki tudnak egyenesedni. Ahová messziről is visszatalálnak.” A Kenderke egy ilyen iskola, ahol az ide járó gyermekek szüleivel közösen nap mint nap ezért munkálkodhatunk. A Kenderke egy olyan lehetőség a gyermekeknek és a fiataloknak, ahol közösségben és biztonságban megtanulhatják, hogy hogyan lehet ember módjára szórakozni úgy, hogy közben a testi-lelki egészségük és épülhet.

Bánáti Norbert – Zenei tanszakvezető, trombita és furulyatanár, pályázatfigyelő, média referens

Bánáti Norbert vagyok, a Kenderke Református Alapfokú Művészeti Iskola trombita és furulya tanára, emellett az iskola zenei tanszak vezetője. 2013 decembere óta vagyok a Kenderke család tagja, ám én nem a táncos múltammal kerültem kapcsolatba az iskolával, sokkal inkább a közös és nagyon színvonalas fellépésekkel. 2010-ben diplomáztam le Győrben a Széchenyi István Egyetem Varga Tibor Zeneművészeti Intézetében trombitatanár-kamaraművészként. Több helyen dolgoztam, de a zene mindig része volt az életemnek. Ennek köszönhetően vagyok most is itt. Emlékszem gyermekkoromban mekkora jelentősége volt, hogy hogyan álltak hozzám, hogyan szerettették meg velem a zenét. Most is ez a legfontosabb számomra; minél többen zenéljenek és érezzék jól magukat közben. A zene a magyar kultúránk egyik, ha nem a legfontosabb kincse, amit őrizni és ápolni kell. Kassai Lajos alapmottóját magam is hiszem és vallom, miszerint: „nem az ősöket kell követni, hanem azt, amit az ősök követtek.” – gyere Te is és tarts velem. Remélem veled is mihamarabb találkozom, és együtt zenélhetünk.

Antal Klaudiaviselettáros, pedagógiai asszisztens

A Kenderkének május óta vagyok tagja, mint ruhatáros, de több, mint 14 éve itt táncolok. Táncolok és úgy érzem, hogy nem csak a saját tudásomat szeretném bővíteni, hanem ezt a tudást majd később szeretném tovább adni. Ehhez nagyon sok ösztönzést kapok az iskolától. Támogatnak a céljaim megvalósításában és lehetőséget kaptam, hogy részt vegyek a Fürkész program óráin is. A legcsodálatosabb, hogy azt csinálhatom amit szeretek.

Hulin-Dózsa Évi –  Pedagógiai asszisztens

Dolgozóként a 3. tanévet kezdem szeptembertől a Kenderkében, de táncosként már 22 éve tagja vagyok ennek a nagy családnak. A Kenderke egy olyan közösség, ahol nemcsak ápoljuk a kultúrát, és őrizzük az értékeinket, hanem tovább is adjuk a tanítványoknak. Az itt tanuló gyerekeknek nem csak egy hobbi a tánc, hanem életforma és jellemformálás is egyben. Boldoggá tesz, hogy én is részese lehetek ennek a nem mindennapi értékátadásnak.

Pinezits JózsefTársastánctanár

2014 óta gazdagítom a Kendeke palettáját társastánctanárként. Feleségemmel és kisfiammal Győrött élünk. Jómagam 6 éves korom óta táncolok, társastánc – színpadi tánc műfajban. 1991 óta tanítok, koreografálok. Az aktív versenyzést 1996-ban hagytam abba, akkor az országos ranglista 2. helyén voltunk partneremmel. 2000-ben diplomáztam a Magyar Táncművészeti Főiskolán. Azóta több csapattal is dolgoztam, a legfiatalabb növendékem 5 éves volt, a legidősebb pedig egy 65 éves házaspár. A művészetoktatás – utánpótlás nevelés mellett munkámat több lelkes szalagavatós csoport, 2-3 felvonásos táncest, néhány országos dobogós koreográfia, és több közönségdíjas összeállítás gazdagítja. Mindenképpen javaslom, hogy próbáld ki magad ezen a területen, hiszen: „A művészetek között a legszebb sport, a sportok között a legszebb művészet: a társastánc.”

Békefi-Juhász Dorottyaművelődésszervező

2012 óta dolgozom a Kenderke csapatában, mint viselettáros, pedagógiai asszisztens és programszervező. A sokrétű munkakör lehetővé teszi számomra, hogy az andragógus – művelődésszervező, pedagógia és történelem tanári tanulmányaim során szerzett ismereteimet hasznosítsam és képességeimet a lehető legsokoldalúbban érvényesítsem.  Munkám során újra közelebb kerültem a magyar népi kultúrához, értékeinkhez, ennek is köszönhető, hogy csatlakoztam az iskola felnőtt tánccsoportjához a Tatai Szarkalábakhoz is.

Hulinné Gyenezse Juditkönyvtáros, kézműves projektvezető, sokadalom vásárszervező, Fürkész titkár, HR és Menedzsment

Szabó Csabáné gazdasági vezető

Dérné Kovács Ibolya citeratanár

Darabos Eszter – néptáncpedagógus

Furákné Mózes Lilla – fejlesztőpedagógus

Gellén Péter – néptáncpedagógus

Jocha Balázs – néptáncpedagógus

Pőcze Gyöngyi – néptáncpedagógus

Pusztai Mónika – óraadó, pedagógiai asszisztens

Putz Katalin – néptáncpedagógus, mentortanár

Sulyokné Nagy Tünde – drámapedagógus

Szabó Tibor – néptáncpedagógus

Iskolai munkatársak

Kelemenné Goldschmidt Judit – iskolatitkár

Kisgyőri Tiborné Nelli – higiéniai munkatárs

Tóth-Szentendrei Gabriella – irodai asszisztens

Dr. habil. Maróti György – felsőoktatási és pályázati tanácsadó,